Shipments and Deliveries | Spedizioni e Consegne

[ENG]

Your satisfaction is important for us, therefore we try to be as fast and reliable as possible, not only during the order process on the web site, but also during the delivery process.

During the purchase process you’re given some useful information:

  • Availability
  • Transportation fees
  • Delivery methods

 

[ITA]

La tua soddisfazione è importante per noi, per questo cerchiamo di essere il più possibile veloci e affidabili, non solo nella fase di ordine del prodotto sul sito ma anche in quella di consegna.

Durante il processo di acquisto ti vengono fornite alcune informazioni utili:

  • disponibilità
  • costo di trasporto
  • modalità di consegna

 

 

Availability | Disponibilità

[ENG]

In the page of each product you can see if the universal product is available in stock or not (Availability: In Stock / Out of Stock). About the additional components, if you see them proposed it means they are usually available, on the contrary you won’t see them as options.

If you see "In stock" when you’re looking at the product, consider it just as an indication since the same product could be purchased at the same moment by many people. For this reason, once your order has been received, we reserve the right to check the product availability and, if it’s not available, we cannot accept your order and we inform you promptly.

Anyway we suggest you to send an email to support@miniserver.it before ordering to ask for availability of products of your interest.

Warning: the availability for some products will be taken into consideration only after the relating cost has been credited, so some products available on the web site at time of ordering might be no longer available later. In this case you will be fully refunded.

 

[ITA]

Nella pagina di ogni singolo prodotto viene comunicato se il prodotto generico è disponibile o meno in magazzino (Availability: In Stock / Out of Stock). Per quanto riguarda le componenti aggiuntive, se le vedi proposte è perché generalmente sono disponibili, in caso contrario non compaiono nelle opzioni proposte.

Per maggiore sicurezza ti consigliamo comunque di inviarci una mail prima dell’ordine all’indirizzo support@miniserver.it per richiederci la disponibilità del prodotto che ti interessa.

Attenzione: la disponibilità di alcuni prodotti verrà valutata solo nel momento dell'avvenuto accredito, quindi è possibile che alcuni prodotti presenti sul sito all'atto dell'ordine non siano più disponibili. In questo caso ti verrà rimborsato l'importo corrispettivo.

 

Delivery times | Tempi di spedizione

[ENG]

To establish a shipping date, besides availability, you should also take into consideration the time needed to handle your order. Orders with the fastest delivery time are the ones with on-line payments (Credit Card, PayPal) and with express courier delivery.

Different payment and delivery methods can result in a change of shipping times. For example some deferred payment methods, such as the wire transfer, can change the delivery times because in this case your order will be processed after receiving a confirmation from the Bank that the relating amount has been fully paid or after we get a copy of the wire transfer by email (sales@miniserver.it) at the discretion of our administration.

Overall, to get the product, it depends on the order process length and the time needed to the express courier to deliver the merchandise.

In most cases the delivery in Italy is made within 1/2 working days, except in some disadvantaged areas, once it has been ascertained that everything has been duly paid. To have an idea of estimated delivery times for any destination, we invite you to have a look at the table below.

For all Extra UE countries the delivery occurs between 5 and 15 working days.

NB: times are always considered and calculated from the date of receipt of the payment.

 

[ITA]

Per stabilire la data in cui viene spedita la merce, oltre alla disponibilità, bisogna tenere conto anche del tempo necessario alla gestione dell'ordine. Gli ordini con la consegna più rapida sono quelli effettuati con pagamento on-line (carta di credito, PayPal) e con metodo di consegna con corriere espresso.

Modalità di pagamento e metodo di consegna differenti, infatti, possono modificare il tempo di spedizione. Ad esempio tipologie di pagamento posticipato, come bonifico bancario, possono variare la data di spedizione perché in questi casi l'ordine verrà evaso quando riceveremo la confermadell'accredito in banca o copia della contabile del bonifico via mail (sales@miniserver.it) a discrezione dell’amministrazione.

Il tempo totale per ricevere il prodotto a casa tua, dipende dal tempo di evasione dell'ordine e dal tempo necessario al corriere per effettuare la consegna.

Nella maggior parte dei casi la consegna in Italia avviene, salvo località disagiate,  entro 1/2 giorni lavorativi dalla verifica dell’avvenuto pagamento. Per avere un'idea dei tempi previsti per ogni destinazione, ti invitiamo a consultare la tabella sottostante:

DESTINATION COUNTRY / NAZIONE DI DESTINO

Delivery Time / Tempi di consegna

Austria / Austria

48/72 hours / ore

Belgium / Belgio

72/96 hours / ore

Bulgaria / Bulgaria

72/96 hours / ore

Croatia / Croazia

6 dd / gg

Cyprus / Cypro

5/6 dd / gg

Denmark / Danimarca

72/96 hours / ore

Estonia / Estonia

96/120 hours / ore

Finland / Finlandia

96/120 hours / ore

France 1 / Francia 1

48/72 hours / ore

France 2 / Francia 2 (Corsica)

72/96 hours / ore

Germany / Germania

48/72 hours / ore

Great Bretain 1 / Gran Bretagna 1

72/96 hours / ore

Great Bretain 2 / Gran Bretagna 2

96/120 hours / ore

Greece / Grecia

5/6 dd / gg

Greece Islands / Grecia Isole

6/7 dd / gg

Ireland / Irlanda

96/120 hours / ore

Latvia / Lettonia

96/120 hours / ore

Liechtenstein Extra U.E.

72/96hours / ore

Lithuania / Lituania

96/120 hours / ore

Luxembourg / Lussemburgo    

72/96 hours / ore

Malta / Malta

5/6 dd / gg

Norway / Norvegia Extra U.E.

5/6 dd / gg

Netherlands / Olanda

72/96 hours / ore

Poland / Polonia               

72/96 hours / ore

Portugal 1 / Portogallo 1

96/120 hours / ore

Portugal 2 (Madeira)  / Portogallo 2 (Madera) Extra U.E.

6/7 dd / gg

Portugal 3 (Azores)  / Portogallo 3 (Azzorre) Extra U.E

6/7 dd / gg

Slovakia / Rep. Slovacca      

72/96 hours / ore

Czech Republic / Repubblica Ceca 

72/96 hours / ore

Romania / Romania

96 hours / ore

Serbia  / Serbia Extra U.E.

6 dd / gg

Slovenia / Slovenia           

72/96 hours / ore

Spain 1 / Spagna 1

72/96 hours / ore

Spain 2 (The Balearic Islands) / Spagna 2  (Baleari)

96/120 hours / ore

Spain 3 (Canary Islands, Andorra, Ceuta, Melilla, Gibraltar) /  Spagna 3  (Canarie, Andorra, Ceuta, Melilla, Gibilterra) Extra U.E.

5/6 dd / gg

Sweden / Svezia

96/120 hours / ore

Switzerland  / Svizzera Extra U.E

72/96 hours / ore

Turkey   / Turchia  Extra U.E    

5/6 dd / gg

Hungary / Ungheria                           

72/96 hours / ore

 

 

How the transportation fees are figured out? | Come vengono calcolati i costi di spedizione?

[ENG]

The transportation fees depend on the products weight/volume.

Don’t worry, you can constantly keep your final price under control because the detail will always be updated in your chart, as you make your choice.

NB: In some Extra UE countries customs might apply some additional customs fee, for goods importation. These costs will be entirely charged to the consignee.

 

[ITA]

Il costo di trasporto dipende dal peso/volume dei prodotti acquistati.

Non preoccuparti, potrai tenere costantemente sotto controllo il prezzo finale perché il dettaglio dei costi sarà sempre aggiornato nel carrello mano a mano che farai le tue scelte.

N.B. In alcuni Paesi Extra UE l’ufficio dogane può applicare, per l’importazione delle merci, dei dazi doganali aggiuntivi. Questi costi saranno interamente a carico del destinatario della merce.

 

 

How does the delivery works? | Come funziona la consegna?

[ENG]

In Atlante Informatica we know that our customers have different needs, habits and requests; for this reason we try to meet your needs, giving you the opportunity to choose between different delivery methods:

  • Express Courier: The fastest delivery method: 24/48 hours, except some disadvantaged areas, since courier GLS / DHL picks up the goods at our warehouse.
  • Pick-up at our warehouse: We are in Via Don Giovanni Minzoni 4 – 10024 Moncalieri (TO). Scheduled times for pick-up are: Mon-Fri from 15.00 to 18.00.
  • Shipping with your own express courier: You can send us your personal express courier to pick your goods up at our warehouse in Via Don Giovanni Minzoni 4 – 10024 Moncalieri (TO), from 9.00 to 13.30 and from 14.30 to 18.30.

 

[ITA]

In Atlante Informatica sappiamo bene che ogni cliente ha esigenze, abitudini e richieste diverse, per questo cerchiamo venire incontro alle necessità di tutti, permettendo di scegliere tra diversi tipi di modalità di consegna:

  • Corriere Espresso: La modalità di consegna più rapida a casa tua: 24/48 ore, salvo località disagiate, da quando il corriere GLS / DHL ritira la merce presso il nostro magazzino.
  • Ritiro presso nostra sede: Ci trovi nella nostra sede operativa di Via Don Giovanni Minzoni 4 – 10024 Moncalieri (TO). L’orario per il ritiro in sede è lun-ven dalle 15.00 alle 18.00.
  • Spedizione con corriere del cliente: Hai la possibilità di mandare il tuo corriere di fiducia a ritirare la tua merce presso la nostra sede operativa di Via Don Giovanni Minzoni 4 – 10024 Moncalieri (TO) dalle 9.00 alle 13.30 e dalle 14.30 alle 18.30.
Marchi di accettazione PayPal